هيفاء وهبي تدعم حمو بيكا وتوجه رسالة الى هاني شاكر

فن 1 شباط, 2022

للمرة الثانية تدخلت الفنانة هيفاء وهبي لدعم مطرب المهرجانات حمو بيكا، مطالبة نقابة المهن الموسيقية المصرية بحل مشكلته مع تصريح مزاولة مهنة الغناء في أقرب وقت ممكن، وقالت إنها لا تمانع في تقديم أغنية من كلماته.

ووجهت وهبي رسالة مباشرة إلى بيكا بالقول: ”لا متركزش في الهجوم واعمل أغاني حلوة وافرضها والناس بتحب الحاجات الحلوة ومنك أنت بالتحديد، والناس بتنسى أي هجوم لما بتعملهم حاجة حلوة“.

وأضافت: ”الموسيقى دي بتعيش الناس في مود تاني والاختلاف مطلوب وأنت مختلف أنا مكنتش بستحمل أوي الهجوم وكنت لسه صغيرة ومعنديش خبرة وبتعلم مع نفسي، ولكن اكتشفت إن الناس مش هي اللي بتهاجمك لكن فيه ناس شغلتهم الهجوم مش ضروري يكونوا فنانين ولا جمهور، ولكن حمو إنسان ناضج وهو سند لعيلته ومش عايز حد يهز السند ده“.

ورد بيكا قائلًا: ”محتاج أقف قدام جمهوري ويتبسطوا مني ويسمعوا شغلي، وبيقطعوا لقمة عيشي من أي حاجة في مصر“.

واستكملت وهبي: ”أستاذ هاني شاكر بحترمه جدًا وأعرف إني بياخد قرارات بالإجماع، وأكيد مش بيمنع الفن الجميل أو أغنية جميلة بلحن حلو ولا يمنع النجاح والرزق عن حد، هو عايز يصلح الواقع حصل فيه شوية فوضى، والمفروض نروح نصلح وجهات النظر عشان نحل المشكلة، وتطالب بفرصة جديدة، وممكن أغني من كلماته، وأنا مع الأغنية الحلوة اللي تعجب الناس“.

هل تريد/ين الاشتراك في نشرتنا الاخبارية؟

Please wait...

شكرا على الاشتراك!

مواضيع ذات صلة :

انضم الى قناة “هنا لبنان” على يوتيوب الان، أضغط هنا

Contact Us